måndag 3 november 2008

Oproduktiviteten som präglat denna vecka

Som alla studerande har jag denna vecka haft höstlov. Det har varit en vecka full av slacking. Jag har varit oproduktiv, lat, slö, ovillig, ja synonymerna är många. Innan denna vecka hade man så många förväntningar som inte alls införlivats. Man skulle göra så mycket och även hinna med lite skolarbete. Jag till exempel hade planerat att börja med min rapportskrivning. Tja, vad ska man säga? Knappt ägnat det en tanke förrän idag om jag ska vara helt ärlig. Antar att det finns någon som känner igen sig. Denna slackerlivsstilen som jag har applicerat denna vecka är återkommande då man är skolbefriad. Man bara släpper allt, och visst kan det vara väldigt trevligt att få slappna av. Men. Som sagt är det dessvärre väldigt oproduktivt.

Men. Som en god vän en gång har sagt. Även hjärnan måste få vila. Även då det här uttalandet inte är något annat en bortförklaring för att man har blivit en riktig slacker. (haha, känn dig träffad) Nej men det är faktiskt så, anser jag, att man ska vara en slacker då man har ledigt från skolan. Så till alla er som varit produktiva denna vecka, tvivlar på att det är någon (förutom du då tysken), slappna av och "slacka" helt galet (verb form av slackers) när ni för en gångs skull har chansen! Det förtjänar ni efter hårt arbete i skolan. Men. Nu är tid för förändring då skolan börjar igen.
"Change we need"

Bijan

Inga kommentarer: