onsdag 5 november 2008

Historia har skrivits inatt....


...och jag är glad över att kunna säga att jag varit med om det här!

Barack Hussein Obama II har blivit vald till president över Amerika för de kommande fyra åren. Han kommer att tillträda den 20:e januari 2009. Han blir den första demokratiska presidenten sedan Bill Clinton, som satt mellan 1992-1998. Jag och min gode vän Oskar har valvakat det här valet och jag måste medge att det har varit en väldigt härlig upplevelse, synd att jag inte fick dela den med fler. Filip och Fredrik omfamnade varandra då de var klart att Obama skulle bli president och även Oskar har lovat mig en kram då vi möts. Jag såg precis John McCains tal, där han var väldigt respektfull gentemot Obama och hyllade honom. Ett mycket värdigt tal.

Nu ska jag se Obamas segertal, sedan bär det av mot sängen efter denna långa kväll. Under morgondagen kommer ett längre inlägg om det jag ännu inte har tagit upp. Jag vill även tacka Oskar för att han har varit med mig i den här valvakan. Tack! Filip och Fredriks förtjänar även de ett stort tack.
Change we need, And change has come.

Inga kommentarer: